9001270529 |
Portafolis digital i entorn personal d'aprenentatge |
2015-2016 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/2/2016 - 31/5/2016 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
PORT Portafolis digital i entorn personal d'aprenentatge
|
| |
Inscripció |
08/01/2016 - 18/01/2016 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El curs pretén orientar a les persones participants en la creació d'un portafolis digital, tant propi com pel seu alumnat, i en definir l'Entorn Personal d'Aprenentatge integrant els recursos, el serveis i les persones de confiança a la Xarxa.
Es facilitaran orientacions per a treballar la competència digital de l'alumnat dins l'organització i desenvolupament de les activitats, on s'utilitzaran els serveis de La meva XTEC i la Xarxa docent, amb l'objectiu afegit de facilitar la formació contínua.
La comunicació i participació és fonamental per al desenvolupament del curs ja que bona part del treball serà en grup.
|
| |
Objectius |
Definir i crear el portafolis digital com a contenidor de les evidències del treball, reflexions, i altres recursos necessaris per tal de consolidar la competència digital de l'alumnat i docent, en el marc de l'aprenentatge al llarg de la vida.
Reflexionar sobre la identitat digital i els processos de formació i d'aprenentatge, per definir els Entorns Personals d'Aprenentatge (PLE) i
Seleccionar i integrar recursos, serveis, fonts d'informació,... en un Entorn Personal d'Aprenentatge
Definir la Xarxa Personal d'Aprenentatge (PLN) amb el treball amb la xarxa de persones de confiança.
Treballar la competència digital per a construir o reforçar els pilars per a un aprenentatge al llarg de la vida, autogestionat.
|
| |
Continguts |
- Competència digital de l'alumnat
- Portafolis digital
- Entorn personal d'aprenentatge
- Anàlisi i selecció d'eines, serveis i aplicacions a Internet
- Creació del portafolis i de l'entorn personal d'aprenentatge
|
| |
Observacions |
El funcionament del procés d'inscripció i d'altres aspectes relacionats amb les activitats de formació es pot consultar a la pàgina d'informació general.
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla:
- Mòdul 1: Creació i utilització d'un dossier d'aprenentatge compartit.
- Mòdul 2: Pràctica de cerca d'informació, subscripció RSS i registre de dades al dossier.
- Mòdul 3: Elaboració d'un mapa conceptual amb el disseny de l'Entorn Personal d'Aprenentatge i elaboració d'una línia del temps amb la trajectòria professional.
- Mòdul 4: Difusió de l'Entorn Personal d'aprenentatge a les xarxes socials.
- Un projecte per elaborar al llarg del curs (avaluació de la transferència a l'aula)
- Participació activa als fòrums (avaluació de la participació)
- Qüestionari de satisfacció per al participant
- Qüestionari de satisfacció del formador
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'eduicació infantil, primària i secundària
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|